måndag 30 april 2012

33 dagar kvar

Stockholm marathon. Lördag 2 Juni 2012, start: 12.00 = Idag 33 dagar kvar!!!
Nu börjar nedräkningen på allvar!
 Dock så finns det fortfarande tid kvar att slipa formen. Dessa veckor tycker jag är viktiga. För min del så har formen inte känts på topp de senaste typ två veckorna. Jag vet inte riktigt varför. Dels kan det bero på att jag har haft mycket på gång i livet i övrigt som C-uppsatsen exempelvis och att jag är lite "trött" pga det. Det är ibland lätt hänt att man plockar ur löpningen från sitt sammanhang och undrar varför det inte känns bra osv. Då är det viktigt att komma ihåg att löpningen är en del av det övriga livet som dels påverkar men även påverkas av hur livet ser ut i övrigt. Har man intensiva veckor i plugg, jobb eller privat så kanske man får räkna med att kroppen inte har samma "go" som när man har det lite lugnare. När jag inte har ett riktigt "go" i träningen så blir jag dock lite misstänksam eftersom jag har en tendens att få järnbrist och låga blodvärden, så på torsdag ska jag till läkaren och ta prov för att utesluta att det inte är det som spökar. För det känns ju lite onödigt.
Nu ska jag hursomhelst göra det bästa jag kan utav de veckorna som är kvar till stockholm marathon i. Slipa formen som sagt! :-)

Inga kommentarer: