lördag 21 april 2012

Dagens FunRun!

Vilken underbar dag kära vänner! :-)
 Dagens FunRun var verkligen så himla, himla lyckat! Alla som var med var så positiva och härliga och stämningen var verkligen på topp från kilometer 1 till 28!  :-)
Vi tar det från början! ;-)
 Klockan halv tio i morse mötte jag upp Thomas på Sundbybergs station för att ta mig till Fridhemsplan där vi först och främst mötte Alex vid t-banan. Dessa grabbar var både bruna och fräscha efter en veckas träningsläger på playitas, Fuerte ventura. Thomas klagade lite på väder-skillnaden... hehe...de skulle bara veta hur "jäkligt" vi hade det förra lördagen med snöstorm och allt vad det innebar! Jag tyckte till och med att vädret idag var BRA!!! Bättre än vad jag hade väntat mig med tanke på hur det såg ut när jag kollade väderprognoserna för dagen tidigare i veckan! :-) hehe....då blev jag ju nästan rädd att ingen skulle dyka upp idag ;-) Tur att det hann ändra sig!  :-)

Även denna dag  var det mycket annat på "löpartapeten" som Terräng DM, kvarloppet, spring cross och Kvantum-loppet i morgon, ändå var det 13 löpare som möttes upp "taggade till tänderna" vid mötesplatsen i morse! (+ en fikasugen löpare/Håkan som dök upp först efter rundan)  ;-)

Gruppbild från start!
 Rutten för dagen var samma som sist, dvs dels sthlm-marathonbanan med en avstickare mot vackra waldermars udde. En riktigt fin runda, härligt att springa längs vattnet! Hastigheten hade vi som vanligt bestämt oss vara runt 5:30-tempo, med en frivillig fartökning mot slutet för de som var sugna på det :-)




Totalt så blev dagens runda 28.24 km på farten 2:35.
Efteråt så blev det som vanligt lång-fika på cafe´Thelis... jag vågar nästan inte säga hur länge vi satt där men kan väl erkänna att det nästan var lika länge som själva löpturen ;-) ... hehe... som sagt, tiden går fort när man har roligt! :-) !

SÅ TUSEN tack för det trevliga sällskapet idag kära löparvänner, NI gjorde min dag! Jag hoppas att vi ses snart igen! :) :) :) Så fort jag och Alex har bestämt oss för nästa Fun-Run runda så låter jag er veta! :-) HA EN UNDERBAR KVÄLL!!!

6 kommentarer:

Madeleine sa...

Hej, och tack för en trevlig löpning igår!

Jag började känna av ett krånglande knä efter drygt halva distansen, så jag bestämde mig för att hoppa av efter 18 km och fortsätta lite mer försiktigt. Men fram tills dess var det skoj att få springa med er!

Vi kanske ses på något liknande igen framöver,
Madeleine

Caroline sa...

Låter himla härligt! Nästa gång hoppas jag att jag kan vara med igen. (och skickar därmed en hint om att undvika Gbg-varvs-helgen 11-12 maj :)

Lina sa...

Madeleine: Ja jag hörde att du hoppade av. Det var jättekul att du var med och lycka till på "marorna" om vi inte ses innan dess! :-)

Lina sa...

Caronline: Ja synd att det krockade med Spring Cross, Hur gick det?!! :-)

Caroline sa...

Det gick bra! Med mina mått mätt alltså :-) 1.40 på 18 km, tung bana. Riktigt kul med terräng!

Caroline sa...

Det gick bra! Med mina mått mätt i alla fall :-) 1.40 på 18 km, tuff bana, men riktigt kul med terräng!