lördag 7 april 2012

"För att bli en snabbare löpare måste jag springa fort på träning"

Jaa... den meningen eller rättare sagt dess innebörd peppade mig idag när jag sprang korta intervaller. 
Intervallträning tycker jag känns bäst att köra på bana, efter de linjer som finns på marken. Fördelarna med att springa på bana är dessutom att underlaget är jämnt och man behöver inte sick-sacka mellan människor, hundar och cyklister. Bara fokusera, framåt.
Idag körde jag korta intervaller 300*15.
Solen sken och trots att benen kändes lite tunga idag (sviter från ursvik igår?) så kändes passet ändå bra.
Jag har sagt det förrut och jag säger det igen, jag blir bara sååå lycklig och glad när jag får springa intervaller! :-)
 Det är så härligt!!...och kul!!
Jag hoppas att ni alla får en underbar påskafton!!!
Jag kommer i allafall att "leva" på de sprungna intervallerna dagen lång;-)

4 kommentarer:

Sara Aronsson sa...

blev så peppad av att springa på dig idag utanför friskis (idag söndag alltså) gjorde att jag orkade pina på mina två timmar på cykeln som var SÅ tråkigt... hoppas du fick ett bra passs!!

Träna med Matilda sa...

Hur lång är banan som du springer på? Jag har för mig att det är ca 2 km till närmsta bana, om jag inte vill åka ca 8 km till en bana där det är alla möjliga aktiviteter.

Lina sa...

Sara: Ja det var jättekul att se dig, grymt att du kör på så bra med alternativ-träning!! Imponerad! Jag fick också ett jättebrapass! :-) Hoppas att vi ses snart igen! :-)

Lina sa...

Matilda: Den är nästan 400 meter, vet inte exakt men följer de streck som finns i marken så blir det rätt :-)