onsdag 30 november 2011

Vinden som vände!


Att jag skulle springa två pass idag hade jag redan planerat. En långis med Minna på morgonen och ett distanspass med Thomas på kvällen.
 När morgonens runda oväntat slutade med typ raka vägen hem och en 20kilometer-distans som istället blev en 8-kilometare, ja då kan man säga att modet sjönk något.
Jag mådde skitilla och låg och huttrade under täcket ett bra tag efter duchen.

Jag tänkte att jag nog måste höra av mig till Thomas och avstyra kvällens pass.
 Jag tog två resorb, petade i mig frukost, drack vatten och då kände jag att jag faktiskt började känna mig ganska piggelin igen där framåt lunch. På lunchen drog jag till Solna för att luncha med min bästa Sofia. Jag hade ingen vidare aptit så jag köpte bara en färskpressad apelsin- och granat-äpple-juice från ett fräscht juice-ställe. En riktig energiboost...och god!!!!
Nu när jag kände att jag började komma på fötter igen så kändes det rätt onödigt att haka upp sig på morgonens misslyckade pass, så senare mötte jag upp Thomas i allafall. Det blev en riktigt trevlig snick-snack-runda och dagsdistansen är jag också rätt nöjd med tillslut :)
Tack för ikväll Thomas! Nu ska jag dricka glögg och äta pepparkakor, lill-lördag o allt ;)

2 kommentarer:

Thomas sa...

Tack själv Lina, det var verkligen ett trevligt pass! Njut nu av glögg och pepparkaka :-)

minnas väg till marathon 2012 sa...

Vilken bra vändning!
Vilken fin bild!