söndag 20 november 2011

Öka min löparmängd...

Redan förra året så ville jag öka min träningsmängd. Jag började samtidigt drömma om att springa 3:20 på ett marathon. Sedan fick jag ont i benen på våren. Ursäkta, men jäkla förbannade benhinnor! Jag kunde inte öka och mängden låg väl på sisådär 40-50 km i veckan. Jag fick liksom nöja mig. Frustrerande. Jag ville öka på men hur lämpligt och kul känns det när man har ont? Så anledningen till att jag egentligen inte sprungit mer per vecka är varken tidsbrist eller motivationbrist. Jag nådde nästan mitt mål ändå och sprang berlin på 3:22(och är överlycklig över det). Anledningen till att jag vill öka på löparmängden har dock inte bara med resultat att göra, trots att jag älskar att ha mål och sikta mot snabbare tider. Jag vill nämligen också öka på mängden för att jag tycker om att springa mycket. Jag vill springa mycket per vecka för att det ger mig något, jag njuter av det. Trots att passen på sikt leder till vissa resultat så är det när jag springer, själva aktiviteten som är minst lika viktig. Idag fick jag frågan från mamma, som för övrigt kom hem från Spanien igår, om vi skulle springa idag. Jag var tvungen att säga nej. Vilodag. Men det tog emot. Vänjer jag kroppen med mer löpning så behöver jag inte avstå lika ofta:)..... Yey!


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Thomas sa...

Härligt Lina!
Öka på lite så kanske man kan få hänga med någon gång? :-)

Ingmarie sa...

Klokt! Och starkt att kunna säga "nej". :-)

Lina sa...

Thomas: ja gärna sällskap nån dag! Kanske en enkel milsrunda på på söndag eller i början på nästa vecka kan vara nåt?!:)

Lina sa...

Ingmarie: ja... Det kändes bra att lyssna på kroppen trots allt :)