onsdag 23 november 2011

Sthlm-marathon-sightseeing

Eftersom min klasskompis Minna ska springa Sthlm-marathon så tyckte i allafall jag att det vore lägligt att introducera henne lite mer till marathonbanan.
Idag hade vi planerat in en löparrunda och när vi möttes sa jag:
-Jag har en ny väg som vi kanske kan springa idag... vad sägs om det... tror vi kommer att landa runt 20km...
-Okej ...svarade Minna snabbt.
Jag vet att hon aldrig tackar nej till nya löparvägar.
Det är ungefär som att äta middag, man vill helst inte äta samma käk varje dag helt enkelt.

Vi drog iväg och nådde till slut slottet, vidare mot slussen,sedan södermälarstrand och slutligen den omtalade västerbron. Den var sig lik i motsats till vädret...
Samtidigt som Minna fick smaka på banan så återupplevde jag samtidigt en massa minnen. Jag berättade för henne om olika händelser som jag varit med om vid specifika platser. Tänk vad olika platser kan framkalla olika känslor! Älskade Sthlm marathon

Foto: Västerbron idag

Västerbron den 28/5-11
20.5 km senare klev jag in i hallen hemma efter ännu ett härligt löparpass.  Nu kastar jag dock in handduken och kör 1-2 vilodagar. Min vänstra vad känns ovanligt stel och behöver få softa lite ;) Är uppe i 57 km redan denna vecka, så jag måste vara rättvis ;)