torsdag 17 november 2011

SCORE!!!

Finfin dag i skolan. Jag gillar denna nya kurs som handlar om ledarskap och förhållningssätt.
Idag hade vi ett möte med min arbetsgrupp där tanken är att öka sitt medvetande och sin självkännedom. Jag är riktigt intresserad av denna typ av psykologi. Vad som händer med människor i grupp? Vilken roll antar man? Varför antar man den rollen? Hur tänker och känner jag? ...och varför? osv. INTRESSANT! :)
En liten extra skön grej var att jag nyss var inne på kursweben och såg att jag fick VG på ekonomi och socialpolitik-kursen!!! Jihhaaaaaaaaaaaaaaa! :) Lättad? Helll yea!;)

Foto: Så här glad blir man när man kan gå vidare i livet efter en lyckad tenta, eller dagen innan man ska springa Berlin marathon(då bilden faktiskt är tagen) ;)
Fikat med Suss och Miranda har jag gjort också.....och bestämt mig för att prova colting-fastan snart när en lämplig dag dyker upp...:)

6 kommentarer:

fitnesscoachen sa...

Jag läste också en del psykologi på min utbildning. Väldigt spännande just det där med gruppdynamik!

Träningsblogg sa...

psyklogi nja... fast alla värdelösa soc tanter borde lära sig mycket mer av det... sociologi är weee strukturerna runt oss bestämmer mer än vi själva.

hoppas du blir lika bra i ditt jobb som du är med ungar... behövs folk som kan tänka...

Lina sa...

Fitnesscoachen: ja verkligen! Känns användbart också!:)

Lina sa...

Framtida klassiker: vad tråkigt att höra att du har så dålig erfarenhet av soc, som tur är har majoriteten av de jag mött varit engagerade och bra!:) Är jag bra med ungar? Hur vet du det?:)

Träningsblogg sa...

majoriteten av de jag mött varit engagerade och bra!:) MEN tyvärr saknas kompetensen hos väldigt många...28åringar som ensam ska göra Luv utredningar och förstå sig på psykologiska trauman och som saknar erfarenhet samt inte är beredd på den verklighet som möter dem.

om du är bra med barn vet jag inte alls, jag skulle skrivit hoppas du blir lika bra i ditt yrkesliv som med löpningen. Förmodligen så var ungen vi har här pratade så jag skrev fel :)

Lina sa...

Framtida klassiker: okej, jag håller med, jag tycker inte att det är ett lämpligt Jobb för en nyexad socionom, jag skulle absolut inte vilja ha det som mitt första jobb. Det krävs lång erfarenhet och kunskap när det gäller sådana beslut anser jag.