måndag 21 november 2011

PAAAAAAANIIIIKKK!!!

....Lite så kände jag väl när jag vaknade 07:00 i morse.
"HERREGUD JAG HADE JU STÄMT LÖPARTRÄFF MED MINNA KLOCKAN 7 UTANFÖR INDIERN(resturang) SHIT, SHIT, SHIT!!!!"
Hur gick detta till, jag hade inte hört någon väckarklocka?!!!
Jag tittade på iphonen och såg att hon messat mig 06:30 med frågan "uppe?"
MÅTTE HON INTE HA GÅTT HEMIFRÅN!!! Tänkte jag och slängde iväg ett mess.
Det dåliga samvetet sköljde över mig när jag såg att det var alldeles mörkt utanför fönstret.
 Löparkläderna hängde redo över köksstolen så det tog inte särskilt lång tid för mig att bli löpar-klar egentligen...och frukost hade jag ändå inte tänkt att äta innan.
Ca. 07:07 öppnade jag min ytterdörr och då såg jag "en person" stå lutad mot väggen precis utanför min dörr. Jag blev vettskrämd och flög ett par meter bakåt i ren skräck innan jag upptäckte att det faktiskt var Minna. Hehe...Jag hade liksom förväntat mig att hon skulle stå utanför porten av någon anledning.
Haha...jag var nog inte riktigt vaken där, jag skyller på det ;)
12 kilometer gick förvånadsvärt snabbt och nu njuter jag av mitt morgonkaffe.
 Sorry Minna, nästa gång blir det dubbla alarm ;)
(Minna har förövrigt tagit det modiga (och kloka) ;) beslutet att springa Sthlm marathon... hon kommer även att blogga om sin marathonresa här...)
- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Träningsblogg sa...

coolt lycka till båda två :)

minnas väg till marathon 2012 sa...

Haha! Tyckte det var rätt kul!

Lina sa...

Framtida klassiker: tack!!!!:)

Lina sa...

Minna: Haha, jasså du;)