måndag 11 februari 2013

Två flugor i en smäll..

Egentligen gillar jag inte det uttrycket. 
Just av den enkla anledningen att jag inte vill ha ihjäl ens en liten fluga. Kan man släppa ut den istället så tycker jag att det är att föredra. Nu var det dock inte det ordagranna som jag var ute efter utan innebörden. 
Jag tycker att det är rätt härligt när man gör en "bra sak" och samtidigt " får flera andra bra saker på köpet." (Hm..."flera saker på köpet" den gillas ). Som när man springer ett långpass och samtidigt snick-snackar och umgås med en bra vän och kanske utforskar en vacker natur! Kaaaaatching! Så mycket gott!  
 Idag hade det gärna fått bli ett långpass...men ett konstigt kli i halsen satte faktiskt P för all träning. Först undvek jag det... innan förståndet sa "det där kliet kan bli mer än ett kli, var lite klok nu". Så vattenflaskan byttes ut mot en stor kopp te med honung.

Nu undrar ni kanske vad jag vill komma till?
1. Jo, just nu pluggar jag  idrottpsykologi och förbereder mig inför onsdagens helkväll på idrotthögskolan.
2. Samtidigt förbättrar och stimulerar jag min engelska eftersom kurslitterturen är på engelska.
3. Sist men inte minst så blir jag en bättre löpare eftersom jag faktiskt på ett personligt plan (och ett proffesionellt) troligtvis kommer att ha stor användning av allt jag lär mig.

Massa saker på köpet med andra ord, flera flugor i en smäll... eller vad man nu väljer att kalla det! :)
Känner mig grymt effektiv ;-) 
    

Inga kommentarer: