torsdag 7 februari 2013

Sen kväll!

Nu är jag slut som artist. 
Jag fattar inte att jetlagen skulle bli så här tuff?!
Jag har känt mig yr, illamående och brutalt trött idag samt haft noll aptit.
 Att i 3 timmar från klockan 18-21 sitta på en föreläsning inom idrottpsykologi tog, i detta tillstånd, på krafterna trots att det såklart var väldigt intressant!
 Idag snuddade vi vid flera områden inom ämnet och fick även utrymme att reflektera över ett case gällande en tjej som tränade på elitnivå där prestationångest blockerade och störde mycket i tävlings sammanhang.
Vi gick även igenom vårens upplägg och fick presentera oss själva. Visst kommer det att bli tufft att en kväll i veckan hela våren deltaga på kursen men samtidigt så känns det viktigt och lärorikt. Mental träning är ju så användbart och intressant och allt som jag lär mig kommer jag kunna tillämpa på både mig själv i mitt idrottande samt för att coacha andra i mental träning; nyckeln till framgång.  
Näe nu ska jag sussa!
 I morgon ska jag jobba, hinna träna samt gå igenom mina mail. Mailboxen har fått leva sitt eget liv helt för sig själv under semestern. Allt för att jag skulle få leva i en total fri tillvaro ett tag. En time-out  i värme med massa spännande äventyr långt borta från datorer, mobiler och annan uppkoppling tror jag att många skulle må bra av då och då. Jag vet att jag har ett par bloggrelaterade mail och sammarbetsförfrågningar och förhoppningen är att jag ska ha tid att sätta mig ner i morgonkväll och svara på de. Godnatt vänner!

Inga kommentarer: