fredag 22 februari 2013

Härlig fredagsmorgon. Merrell och Rosa Skrot

Min morgon var som sagt toppen!  Jag och ett gäng med andra journalister och bloggare hade blivit inbjudna på en pressvisning för Merells nya barfotaskor på gymmet Rosa Skrot. På Pressvisningen mötte jag bland annat Jenny,  vilket var jättetrevligt som vanligt! :)
Själva gymmet Rosa Skrot har jag läst om på flera olika bloggar men jag har aldrig varit där själv. Därför kändes det extra roligt att åka dit. Det visade sig, precis som jag misstänkte, att gymmet i fråga definitivt stack ut från mängden. Allt gick i färgen rosa och det var många inredningsdetaljer som tillsammans skapade en cool atmosfär. På plats bjöds det på en god smoothie (som för övrigt också var rosa) och det var sedan dags att spana in barfotaspjukksen  Det var lite som kärlek vid första ögonkastet faktiskt.  Skorna vägde ingenting, var riktigt snygga och hade en fin färg ;-)
 
Efter utprovning berättade bloggaren Lovisa om fördelarna med just barfotaskor. Hon berättade att hon började använda barfotaskor efter sin första förlossning och att det då hade varit väldigt bra

då kroppen under graviditeten frigör ett hormon som mjukar upp lederna i kroppen vilket kan göra att man blir väldigt instabil. Barfotaskor är ju såklart även användbart för oss som inte har en bebis i magen och kan vara ett bra sätt att bland annat träna upp fötterna och fotlederna på. Vid just löpning bör man, som vid de flesta förändringar, vara försiktig i början innan kroppen  har vant sig.
 Lovisa höll sedan i en klass där alla fick testa hur det är att träna i skorna. Jag var tyvärr tvungen att ge mig iväg då för att hinna till jobbet. Så jag får testa mina vid ett annat tillfälle! :)

 
De matchar förövrigt min nya data :)
Jag är egentligen sugen på att provspringa de redan nu i helgen... men jag ska nog vänta till snön är borta. Jag tror att de kommer vara helt ultimata för mjuka skogsstigar och jag är ju lyckligt lottad som bor nära Ursvik motionsspår! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

SNYGGT!