torsdag 14 februari 2013

Transportsprang hem!

I morse skrev jag att morgonträna är något särskilt därför kan jag passa på att även berätta att jag känner extra varmt för det där att "transportspringa". Det vill säga att använda benen,kroppen, som transportmedel. Att ta sig från plats A till plats B till fots. Idag efter jobbet bytte jag snabbt om och tog mig därefter hemåt av egen maskin. Jag såg bussen som jag vanligtvis brukar ta och när jag löpte fram på gatorna bland många stressade människor så kände jag mig bara så härligt fri. Det var som att när jag tog steget ut från jobbet så var jag helt ledig och oberoende. Ingen buss att knökas in i och ingen busshållplats där jag skulle ta mig av. Det kändes verkligen som att jag, genom att löpa hem, tog till vara på tid som annars ibland bara slösas bort. :-)


Nu på kvällen kom min bästa Sofia och Alma förbi och tog en fika. Riktigt mysigt! Vi snackade bort ett par timmar och åt choklad-formade hjärtan. Så mysigt! <3- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Veronika sa...

Smart! Dubbel träning för dig=) Härligt med frihetskänslan!!
Önskar en skön fredagskväll!
Kram

Lina sa...

Tack!! Ha en toppenhelg du med!! :)