onsdag 27 juli 2011

Superjuice efter superpass

Jag sprang en fin 25:a idag ensam i sommarvädret.
Jag tog varken camelpacken eller vätskebältet med mig utan tänkte att "det nog var lugnt"...Jag gillar att känna mig helt fri. Jag vill helst ha så lite som möjligt både i kläd- och prylväg med mig när jag springer. Jag hade dock visakortet med mig.
De första 15 gick bra sen började jag känna mig mer och mer törstig. Jag kände mig saltig i ansiktet och rundan började kännas mindre och mindre behaglig.
Jag tog steg för steg och bestämde mig för att jag åtminstone skulle avsluta rundan vid hemköp, som en slags belöning.
När jag väl var framme vid Hemköp, efter att ha varit ute och sprungit i 2h och 20 minuter, så rusade jag in. Jag ryckte desperat till mig min favvis "efter-långpass- dryck" brämhult och en Ramlösa... Sedan fick jag syn på paulins superjuice, så den åkte också ner i korgen. Jag kände mig DESPERAT!!! Som om jag inte druckit på flera dagar.
Jag misstänker att gårdagskvällens bikramyoga hade ett finger med i leken. Vätskekontot låg nog inte på plus om man säger så...

Nu så är jag dock välvätskad, jag tror aldrig att det tidigare varit så gott med dricka!
- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Miah sa...

Oj, 25 km, hur lång tid har det tagit för att ta dig dit du är idag?

LinaTriathlet sa...

Grymt bra jobbat!

Jag sprang 2 mil idag och tänkte samma som dig, ville inte ha med mig något extra att bära på men tji fick jag också. Har nog aldrig druckit så mycket vatten på en gång när jag kom hem! :)

Alexander sa...

Du är grym Lina! Vad finns det för smaker på Paulunjuicen?