torsdag 7 juli 2011

Härlig kompott!

Ännu en het svensk sommardag. Jag började dagen med sovmorgon till klockan 10, herregud vad jag behövde det. Det är sällan som jag sover ut numera. Jag ställer ofta väckarklockan för att jag vill hinna med en massa saker.

I morse däremot så hade jag inte ställt klockan utan vaknade av att min vän Anna ringde eftersom vi hade pratat om att eventuellt ses och äta "cafe´-frukost" som vi brukar göra då och då, himla mysigt ju. Det är något speciellt med att träffa en så nära vän så där tidigt på ett cafe´. Fast idag så bestämde vi oss för lunch på cino vid ett-tiden istället. Helt perfekt, jag hann då äta frukost hemma (godaste colting-pannkisarna), rasta hundar, springa drygt 8 km och duscha innan, himla bra morgon!

Vid fyra-tiden så var det dags för dagens andra pass, då jag drog jag iväg på 90 minuters fantastisk yoga. Det är så häftigt, det är som att jag upptäcker nya saker på yogan varje gång.

På pendeln hem så ringde Sofia som överraskande nog befann sig på ärenden i Sumpan, jippi, blev så glad(!), så det blev en salladsrulle/middag på pizzerian i solen. Det var tråkigt att vi bara hann hänga en timme dock, eftersom jag skulle iväg på lite jobb, men bättre det än inget alls...

Min dag alltså; en härlig kompott av sovmorgon, hundar,löpning, yoga och häng med två av mina absolut underbaraste vänner som jag aldrig någonsin kommer att ens drömma om att sluta hänga med... man kan ha det sämre, helt klart ;)

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Vilken toppentorsdag! Så där skulle alla dagar vara. :-) Fast då kanske man skulle tröttna...(?)

Cattis sa...

Härligt. Jag kan inte sova länge om mornarna (sömnproblem som heter duga :() men jag njuter av alla ensamma tysta mornar som jag får. Jag har följt din blogg en tid och igår upptäckte jag dina fantastiska texter i högerkanten om vad som gör oss till en löpare. När jag läste dem för min dotter sa hon: "Det är ju som du mamma" Får jag sno dem och lägga dem i min högerkant på min blogg? Jag länkar givetvis till din blogg om att jag snott dem från dig. Kram Cattis