lördag 2 juli 2011

Feeling hot, hot, hot...

SÅ VARMT, överallt!!I gårdagens inlägg skrev jag att jag kände mig svullen i kroppen. Jag vet inte om det kan kopplas samman med att jag även svettades 1000 gånger mer under förmiddagens yoga?! ;) Skönt var det allafall, jag tycker om att svettas under träning, det känns så renande. En sak som jag måste tänka på är dock att jag inte förlorar för mycket vätska, vilket jag tror jag gjort den senaste veckan eller i allafall att jag har typ "tvättat ur"kroppens mineraler och salter. I det fallet hjälper det ju inte att dricka mer vatten, då riskerar man faktiskt att förvärra situationen. Tecken som tyder på brist är att jag häromnatten vaknade upp med en hemsk kramp i vadmuskeln. Det var evigheter sen det hände sist. Jag har också känt av lite krypningar i händerna. Min åtgärd var att fort inta resorb, men är det det bästa? Finns det något annat? Hur är det med saltgurka typ? Hur brukar ni göra?



- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Anonym sa...

Magnesium kanske? Brukar funkar mot sån där kramp som uppstår spontant, i alla fall på mig.

Lina sa...

Åh tack för tipset!! :)

ingo111 sa...

Håller med medeldist.

Fortsätt med resorb när du känner att du behöver det och testa tillskott av magnesium, det kommer nog göra susen. Kör hårt.