tisdag 31 augusti 2010

Därför ska jag träna med Hässelby istället för TSM..

Jag har fått frågor om varför jag ska sluta, eller har slutat, träna med Team Stockholm Marathon.

När jag började på TSM så hade jag ingen rutin alls på långpass och marathonträning. Jag hade visserligen sprungit maran på våren ...och är därav ett levande bevis på att det går att genomföra ett marathon otränad och med en stukad fot, men det är en annan historia som ni kan läsa om här. Så jag började med hjälp av TSM få in långpassen en gång i veckan. I början var jag helt upprymd efter ett långpass, det var häftigt att kunna genomföra dessa distanser. De veckorna som jag inte tränade med tsm så blev det långpass ändå, för jag hade ju superkoll på hur långt de andra TSM-arna skulle springa och man vill ju inte "hamna efter". Efter marathon 2009 så hade jag alltså kört med tsm fram till den maran och när hösten kom så föll det sig naturligt att vara med TSM igen. Det som då kan bli lite negativt är att de trappar upp träning efterssom så många nya börjat, så det går ju inte att köra 25km direkt. Visst kan man byta till en snabbare grupp och så men det är ändå ganska korta distanser som gäller under hösten. Jag tappade därutav min "långpass-rutin" i höstas och hängde med de andra. Men min utveckling borde ha fortsatt, inte börjat om. Under våren blev det däremot många långpass igen inför marathon men jag började för sent. Våren går fort och jag är säker på att jag skulle ha sprungit snabbare och haft mindre benhinnebesvär om jag fortsatt direkt efter förra årets mara med långpassen. Nu så oroar jag mig inte för hösten, jag känner att jag nu kan fixa de långa passen på egen hand som jag gjort i sommar. Jag är tacksam över alla tips och hjälp som jag fått av tsm men jag måste gå vidare och individanpassa min träning mer dvs träna det, och få hjälp med det, som jag behöver...att bli snabbare och det får Hässelby hjälpa mig med! ;)
TACK TEAM STOCKHOLM MARATHON FÖR ALLA HÄRLIGA PASS!

2 kommentarer:

Kalle sa...

Jag kommer att sakna dig på TSM;(

Lina sa...

Ja men vi kommer säkert att ses på andra långpass! :) Vad har du för lopp-planer framöver föressten?