tisdag 24 augusti 2010

Startade dagen med Les Mills!

Idag så tränade jag och åt en nyttig träningsfrukost med Les Mills, företaget som ligger bakom några av de största träningsprogrammen i världen.
Det var en morgon som gav inspiration och mersmak! Vi tränade Body pump och body combat. Instruktören och passet var jättebra, hon körde hårt med oss ;). Jag blev väldigt sugen på att fortsätta att träna dessa träningsformer. Just dessa två lockar mig mer än Aerobics och är nog en bra kombination till löpningen. Jag kände mig rätt så igenomkörd i alla muskler när jag lämnade träningssalen och begav mig ner till frukosten. Härlig känsla!
Under frukosten så pratade en Oscar Jöback från Les mills om helheten i träningen. Att ha balans psykiskt och fysiskt och att må bra av det man gör just för stunden, när man tränar. Det vill säga att leva i nuet och inte fundera över till exempel middagsalternativ under passet. Att faktiskt uppleva träningen! Detta är tankar jag själv har haft mycket. Jag strävar efter att leva i nuet. Visst ska man ha framtidsvisioner och mål men sträckan dit får inte bli en "transportsträcka"... de dagarna är också viktiga dagar i livet!Oscars stora mål i livet var att bli 100 år gammal, men detta innebar dock inte att dessa 100 år bara skall passeras för att nå målet, det vore meningslöst, utan att verkligen uppleva dessa 100 år!
Mycket inspirerande tankar tycker jag!
TUSEN TACK LES MILLS! VERKLIGEN EN TOPPEN MORGON! :)

Nu ska jag ut och premiärspringa ett lugnt pass med min nya Garmin!

3 kommentarer:

Thomas sa...

Lina, jag tänker alltid på Karin Boje när jag hör "fånga-dagen-synsett" som detta. Hon har skrivit en dikt som heter I rörelse som går i det temat. Om du inte hört eller läst den så tycker jag att du ska googla fram den.

Ha de!

Lina sa...

Ååååh tack för tipset!!! :)

Becca sa...

Jag tränar på world class i Norrköping och där "kör" de les mills! Och jag älskar combat! Så himla kul kombination av styrka och kondition!! Härlig blogg ! :) kram becca