måndag 30 augusti 2010

Min puls

Jag har fått en massa tips om min sjukt onormalt höga puls igår. Troligtvis så är det klockan som visar fel, pulsen var uppe i 242(hallå!!??) under en fartökning (15km/h-tempo). Det vore sjukt om det stämde, typ osannolikt, men ändå så blir man ju fundersam, väldigt fundersam och vill veta att det verkligen helt säkert är klockan som strular. Även pulsen innan fartökningen var hög och har varit det på alla pass, pendlade mellan 175-185 och då sprang jag i "lunk tempo".

En möjlig orsak kan vara dålig kontakt, och bandet känns lite för stort för mig. Det reagerade jag på på en gång när jag provade det första gången, jag tänkte dock prova med blågel som Ousa med flera tipsat mig om. Det ska tydligen finnas på apoteket, så jag drar ner dit nu!

Ciao!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har haft liknande problem med pulsen, hjärtat skenade och pulsen var uppe i 225 bpm under ett intervallpass. Då var jag på vippen att bli övertränad och kroppen sa helt enkelt ifrån. Vad jag försöker säga är att kolla så du inte är sjuk eller har strul med hjärtat innan du tränar vidare.

Frida sa...

Om du har 242 i puls så känner du att hjärtat skenar. Om du inte känner att hjärtat skenar, om du inte blir blå i ansiktet, om du inte blir yr eller får ont i skallen eller hypervetilerar eller svimmar av, så är det tekniska fel på klockan snarare än fysiologiska fel på dig. Jag lovar!

Lina sa...

TACK FÖR KOMENTARERNA, jag blev lite smått orolig, men känner mig lugnare efter dagens pass! :)