torsdag 5 augusti 2010

Älskade bergspass!



Nu så har jag fått igång internet här i lyan! Yea! Vilken härlig dag jag har haft, shopping i morse, slappat på playan njutit av musik från chiringuiton och simmat en timme i havet!
För en stund sedan sprang jag ett bergspass! Idag så fick jag hålla igen på tempot lite eftersom jag sprang ett långpass igår! Benen ville iof. springa snabbt men förnuftet sa till mig att jag borde köra ett återhämtningspass. Ett problem som jag har förstått är vanligt hos oss löpare är att man springer just återhämtningspassen och distanspassen för snabbt och därför inte har tillräckligt med ork för att det ska bli tillräckligt med kvalite´t på kvalite´tspassen.
Så i morgon kväll då kör jag tempo igen! Fast jag kan erkänna att detta nog inte heller var ett helt optimalt återhämtningspass med tanke på lutningen på berget, men, men... Jag har faktiskt semester så jag pallar nog att köra 100 % kvalite´t i morgon kväll!
Nu så är det grilltajming på terrassen mina vänner! Hoppas ni har det fint!

Inga kommentarer: