måndag 16 augusti 2010

Stressad för träningsuppehåll?

Det är klart att det känns trist att inte kunna träna nu när jag egentligen borde få känna mig i superform efter all träning i Spanien.
Det är också tråkigt att tvingas vila! Inte bara från löpningen utan i från allt.
Idag så har jag nämligen inte gjort ett jota. Jag har inte haft någon ork. Blä! I morgon så kanske jag i alla fall är tillräckligt frisk för att hitta på någonting, ta mig utanför dörren (förutom att rasta jyckarna.)

Men jag har i alla fall bestämt mig för att jag inte tänker bli stressad över utebliven träning. När det inte längre gör ont i halsen då så ska jag och min nyinköpta Garmin ut och "leka". Men jag tänker inte stressa kroppen eller lura mig själv att jag är okej så länge jag inte är det. Det har jag gjort förr och det är helt onödigt eftersom det ändå bara resulterar i ineffektiv träning eller i att sjukdomstillståndet förvärras. Det kan även vara riktigt farligt att träna när man är sjuk, det är viktigt att lyssna på kroppens signaler!

Så ikväll så har jag druckit en riktig energi-fruktdrink, det gör förhoppningsvis kroppen pigg, frisk o glad! :)

1 kommentar:

Suzan sa...

Så frusterande att inte kunna träna o vet hur det är när man vill sätta igång för tidigt...