tisdag 24 augusti 2010

Så kul...

...att äntligen ha en Garmin! :) Jag sprang 9 km idag ute i Sollentuna med Michel. Löpningen kändes bra, ett lugnt och skönt pass. Okej jag kan faktiskt erkänna...jag fokuserade mer på klockan än på själva träningen. Jag kunde inte slita ögonen i från min nya leksak ;) Den var visst felinställd, på miles istället för kilometer. Jag blev lite förbryllad när jag sprang i 10-kilometers tempo??? Kändes lite mysko! ;)
Med Michels assistans så fick jag tillslut ordning på de inställningarna!
Michel flyttar till Malmö på torsdag, snyft, snyft, snyft!

7 kommentarer:

Louise sa...

Kul! Har också precis köpt en Garmin, man känner sig som ett barn på julafton :) Om Michael vill ha en löparkompis i Malmö så finns här i alla fall en som beundrar din blogg väldigt mycket :) Lycka till med träningen!

Sofie RW sa...

Kul med klockan! Motivationsboost minsann. Kanske kan ersätta lite av saknaden efter träningssällskapet?

Miranda sa...

Jag gjorde precis likadant med min klocka första gången jag sprang. Trodde att det var fel på den :D

Lars sa...

Jag testade min första garmin (av två) tre dagar innan mitt första maratonlopp (av två). Fick panik när klockan visade 8.30- minuterstempo när jag trodde att jag sprang betydligt fortare. Hade jag totalt missbedömt mina pass? Skulle jag springa maran på 6 timmar istället för 4? Som tur var klurade jag ut att det var miles istället för km... men det var läskigt ett tag.

Thomas sa...

Det värsta med en GPS-klocka är att om man nån gång skulle glömma den eller att den skulle strula på något sätt så "gills" inte passet. Det låter sjukt, men så är det :-)

Välkommen hem!

Lina sa...

Ja jag är superglad för klockan, känns som ett nytt steg i min löpning! :)Skönt att höra att det är fler som fifflat till inställningarna.
Thomas: hahah... låter hårt, får se till att ha med mig den JÄMT då ;)

Louise: Kul att du gillar min blogg, har du några bra slingor i Malmö att rekomendera till Micho? .)

Louise sa...

Jag springer mycket längs strandpromenaden och i pildammsparken. Vill man ha terräng så finns det fina slingor i Bulltofta och i Torup! Lycka till på tjejmilen :)