söndag 22 augusti 2010

"Det är ju semester för faan"

Den meningen samt dialekten från snubben i sällskapsresan imiterades ett par gånger under vår otroligt softa camping-helg. När det är semester så ska man njuta på alla sätt! Inte tänka på allt man "borde" och "måsten", det är här och nu! Det är viktigt att stanna upp ibland, så att man inte glömmer den stora njutningen i livet, dvs att leva! Livet får inte stressas igenom, det ska upplevas! Det kanske låter självklart, men det kan ändå vara bra att påminna sig själv ibland och att faktiskt välja lycka! Göra det bästa man kan av allt!

Jag älskar kontraster i livet, jag älskar att fly vardagen till sådant som inte liknar det jag är van vid alls! Jag gillar allt från lyx till det enkla! På olika sätt! Jag menar det är stor skillnad på mitt favorithotell som jag bodde på i Italien tidigare i somras och campingen som jag bott på nu, från torsdag till idag. Båda ställena gav mig dock massor med lycka, men på olika sätt! Jag tycker tex. att det var supermysigt med frukostbuffe´n på hotellet, jag njöt till 110 %! Men jag tycker också att jag fann en hel del njutning i att på morgonen dra på mig en stor hoodtröja, dra upp dragkedjan på tältet, höra fåglarna kvittra, hoppa i ett par flip-flop och sätta igång spritköket för att fixa kaffe.
Så simpelt, så lätt, så oberoende av andra människor. Bara jag, naturen och Daniel! Kärlek!

Helgen har med andra ord varit helt fantastisk! Vi har besökt grottor, grillat, gått på långpromenader,cruisat runt hela Gotland med bilen, suttit på cafe´r inne i vackra Visby och ätit massa med smågodis och myst inne tältet!
Löpningen då? Jooo... löparkläderna var nerpackade men hostan hängde kvar lite på torsdag och fredag natt så jag "vågade" faktiskt inte. Det kändes inte som att det var någon bra ide´. Hosta och löpning är inte någon bra kombination! Men jag tänker inte låta mig stressas av uppehållet, i morgon så är det dags, då ska jag snöra på mig löparskorna och springa, springa, springa... men först lite annat, som skolstartsregistrering och förmiddagsfika med min fina vän Jonna! :) Natti, natti !

Inga kommentarer: