måndag 2 augusti 2010

Fokus pa traning

En och en halv dag i Spanien och jag kan latt konstatera att mitt och brorsans fokus ligger pa traning! Vi har simmat, promenerat och givetvis sprungit!

Igar sa sprang vi ett tempopass upp pa berget. Kroppen kandes super och energin var pa topp. Det var otroligt anstrangande och jag kunde verkligen kanna hur hjartat bultade hart och hur svetten sipprade ner langs tinningarna. Lutningen uppat pa berget blir bara varre och varre och avslutas med en sandranna. Att springa uppfor i sand ar verkligen kampigt och hela kroppen fick arbeta for fullt! Vi holl ett valdigt hogt tempo och kampade pa ordentligt for att inte tappa fart nar lutningen blev brantare. "kom igen, kom igen, du kan" fick jag upprepa for mig sjalv i huvudet.

15 minuter och 10 sek tog det att komma upp pa toppen igar och da korde vi som sagt hart. Malet ar att inom tva veckor komma ner under 14! (Tyvarr sa vet jag inte distansen da jag inte "hann" kopa nagon Garmin innan avresan efterssom sista veckan innan semestern var sa stressig, men nu har jag nagot att verkligen se framemot nar jag kommer hem istallet)

Vissa skulle inte kalla detta for semester, utan tycker att semester = slappa. Men jag... jag alskar verkligen detta!

Sen sa ar ju Spanien lite speciellt, vi, familjen, har ju "landstalle", en lagenhet, har, sa jag har ju varit har varje sommar i hela mitt liv... sa inget turistande eller stress over saker som jag maste se. Jag bara njuter och gor det som jag kanner for stunden. Jag njuter av traning, jag njuter av det jag ser och var uppleva under mina lopturer, gardagens bergstur bjod till exempel pa en underbar utsikt :)

1 kommentar:

Karin sa...

hej Lina,
Lite avundsjuk blir jag:) Gu vad härligt du verkar ha det, snacka om livskvalité. Kul att du springer med din bror oxå.
Vilken Garmin är det du ska köpa? Jag har Garmin Forerunner 305, fattar inte att jag klarade mig utan din innan, den bästa träningskompisen som finns:) Ha det så gott och njut av livet i Spanien och löparpassen i bergen:)
//Karin