onsdag 11 augusti 2010

Laddar for langis...

Jag marker att jag aterhamtar mig sa mycket snabbare efter all traning har nere!
Jag har tidigare alltid fascinerats av deltagarnas traningsmangd pa tex spring travels traningslager, och tankt tankar som: "blir inte folk skadade" "hur orkar benen" osv. osv

Men jag forstar faktiskt nu, man ar ju faktiskt ledig! Man har semester! Det innebar att man sover och vilar mer och man kan planera sina maltider pa ett annat satt. Man ar aven mentalt avstressad och behover inte fundera pa varken jobb eller plugg. Det har stor betydelse!
Att ligga avslappnad pa playan och lyssna pa vagorna som bryts, det ar avslappning! Att sitta pa ett fik med en vacker utsikt och dricka nypressad apelsinjuice och beundra sin solbranna det livar upp. Nyduchad pa balkongen med slutna ogon och kanna doften av grillen det ar aterhamtning!

Det ar darfor som jag orkar trana sa har mycket som jag gor, for att jag sprudlar av energi, semesterenergi! :)
Ikvall sa blir det langpass, ner och softa pa playan och sen sa ar jag fit for fight, och forhoppningsvis helt aterhamtad efter formiddagens underbart svalkande simpass!

1 kommentar:

Sofie RW sa...

Har märkt samma sak. Att få sova ut, inte stressa, och träna på prime time gör mycket. Lycka till på långpasset!