fredag 16 mars 2012

Vad är din talang?

I idrottssammanhang talar man ofta om talang.
Ofta syftar man då till de fysiska fördelar som en individ har.
 Jag vill då understryka att man för den sakens skull inte ska glömma bort eller försumma de psykiska fördelarna. Titta på elitidrottare, det är hård träning som gäller även för de. Det räcker inte att enbart ha genetiska fördelar för att nå framgång.  Ibland tycker jag att det nästan låter så; att de har det så lätt för att de har rätt fysik. Men det ligger många timmar träning bakom och ett enormt fokus även för de. Många elitidrottare stöter dessutom, liksom motionärer, på hinder på vägen så som skador och andra besvikelser som de måste kunna hantera.

Därför tycker jag att vi fokuserar och lyfter fram våra psykiska talanger en fredag som denna, eller vad tycker ni?! :-) Jag börjar med mig själv sedan får ni gärna slänga in en kommentar om er =)
Min talang är helt klart min envishet. När jag vill uppnå något så kan jag bli extremt målinriktad. Den egenskapen har varit avgörande för mig många gånger under mitt liv. Jag är stolt över den egenskapen. Jag litar på mig själv så himla mycket när jag behöver vara envis. Vill jag något tillräckligt mycket så kör jag!
 Det har varit en bra och viktig drivkraft för mig både i löpningen men även i andra sammanhang i livet.
Nu vill jag lyfta fram er, vílka är era mentala styrkor kära läsare?! Vad är ni stolta över? Släng in en kommentar eller säg det till er själva högt! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att min styrka är att jag ofta håller mig till det jag planerat! Har jag planerat ett morgonpass så blir det ett morgonpass :) //Malin