onsdag 28 mars 2012

Utvärdering av Pierre Roberts Sport-top

Pierre Robert Sport Top är en sport-BH utvecklad i ett sömlöst, elastiskt material. Med andra ord ingenting som ska skava eller begränsa ens rörelser under träningspasset. Genom Smartson så har jag fått möjlighet att testa och utvärdera denna top.
 Jag fick hem en svart sporttop med blå detaljer. Hade jag köpt toppen själv hade jag definitivt istället valt en mer färgglad variant, då den även finns i både rött och grönt... men det är ju bara en smaksak ;-)
Det första jag märkte var att materialet kändes annorlunda jämfört med mina andra sport-toppar. Den kändes bra och det kändes som att huden kunde "andas" när man använde den. Den premiärprovades under en 19 kilometer långlöpar-runda. Den kändes ganska tight/trång/liten till en början och jag funderade först på om jag kanske hade valt en för liten storlek. När jag väl haft på mig den ett tag så var det inget som jag tänkte på utan jag tycker istället att den gav bra stöd! Fast den "plattade" till lite, det kan man inte komma ifrån och det vet jag att många tjejer med lite mindre byst inte tycker är skitkul.
En detalj som tyckte var positivt var att tvättråden var ”skrivna” inuti sporttoppen och inte på någon sladdrig tvättlapp som sticker ut i tid och otid. Efterssom jag sysslar med långdistans så vill jag även helst ha så få detaljer som kan skava som möjligt, så det var en bra detalj!  Jag tycker att toppen var skön att springa i den transporterade bort fukt/svett jättebra! Blev inte så där blöt och kall som vissa sporttopar kan bli. Jag ska prova den på ett bikramyoga-pass snart framöver också har jag tänkt!

4 kommentarer:

petra sa...

Hej Lina!
Jag undrar om du brukar äta något under dina långpass? Känner själv att jag behöver ny energi efter ca 1 tim löpning annars tar det lätt stopp men har svårt att veta vad jag kan äta.
Undrar också om och i så fall vad du brukar äta innan morgonjogg? Tycker att det är riktigt tungt m löpning utan frukost men får lätt håll om jag försöker äta för tätt inpå. Och stiga upp 1 tim i förväg på morgonen känns inte aktuellt! / Petra

Anonym sa...

På mig får det gärna platta till, så den verkar vara något för mig! Vet du vart man kan få tag på den och vad priset ligger på?
Anna

Lina sa...

Hej Petra: Ledsen för sent svar :) Jag brukar inte äta ngt under långpassen.
Ibland så känner jag att energin tryter på slutet men då fortsätter jag bara att springa ändå och fantiserar om vad jag ska äta ;-) Kör jag tidiga morgonjoggar brukar jag inte äta innan. Jag tror att man måste ge det några gånger och vänja kroppen :-)

Lina sa...

Anna: Jag vet inte riktigt vart de säljs...men tror inte att de är så fasligt dyra i allafall :-)