lördag 10 mars 2012

Intervaller i mitt hjärta!

I dag så var det dags för intervaller. Ett av mina absoluta favoritpass.Jag tycker att jag ibland hör vissa inte alls gillar dessa tuffa pass, därför tänkte jag skriva några punkter om hur man kan göra passet till ett positivt inslag! :-)
* Jag försöker fokusera på en intervall i taget. Jag har ofta en ide´om hur många jag ska köra men jag tar en i taget, betar av. Jag tänker inte så jättemycket på hur många jag har kvar.
* Jag brukar lura mig själv lite. Tänka att jag ska köra exempelvis 4 stycken som minimum. Sedan kör jag ofta en till när det väl är dags.
* Jag stressar inte upp mig innan och blir inte nervös över att det ska bli jobbigt. Jag tänker inte att jag exempelvis måste hålla en viss tid. Jag kör på och känns det tufft så ger det något. Det är ett bra riktmärke.
* Sist men inte minst. Jag vill helt enkelt inte klaga på intervallerna. Jag som har varit skadad en del tidigare (benhinneproblem) och då inte kunnat köra kvalite´, njuter av att vara hel. Jag njuter av att få vara med och att inte behöva vika av, springa hem, när kompisarna ska köra intervaller!
Eftereffekten av intervaller är dessutom grym. Den lycka som jag känner efter ett roligt intervallpass slår mycket!


2 kommentarer:

Ingmarie sa...

I know what you mean.... :-)

Lina sa...

Ingmarie :)