söndag 18 mars 2012

Ett härligt långpass

I morse ringde väckarklockan redan vid 7-snåret, (på en söndag!) Jag tassade upp, bryggde kaffe, åt musli med yogurt och läste DN i godan ro. Det vankades långpass och klockan 9:00 mötte jag upp Sofus, Alex, Pegman och Kalle vid Stockholm stadion. Andra varvet på Stockholm marathon banan skulle avverkas denna söndagsmorgon. Ett härligt sätt att spendera en söndagsmorgon på tycker jag! Sällskapet var dessutom kanon och kilometrarna flög iväg.
Från vänster; Sofus, Kalle, jag och Pegman
Från vänster: Alex och jag
 Som många av er säkert redan vet så älskar killen med grön jacka, på bilden ovan, utmaningar och lyckades såklart övertala hela gänget om en fartökning längs med södermälarstrand (med sisådär 15 sprungna kilometrar i benen). Jag var väl inte så lättflörtad till en början... tusingarna från igår satt liksom fortfarande kvar i benen, men när resten väl drog på så la jag mig i ett rätt så kontrollerbart 4:30-tempo. Det kändes bra. Jag gillar att köra fort och att jag tvekar beror ofta mer på förnuft än vilja. Jag har varit skadad så mycket tidigare och är ofta lite försiktig med att köra fort två dagar på raken. Detta var dock en så kort fartökningsträcka, så jag kom fram till att det nog var rätt lungt. Väl uppe på västerbron kunde vi sakta ner och återfå "långpass-pulsen" och samtidigt njuta av utsikten. Som vanligt så går ju tiden oerhört fort när man har kul och ganska snart därefter skymtade vi stadion. Självklart så sprang vi ett varv därinne på banan och visualiserade den kommande målgången på Stockholm marathon i Juni. Vad klockan visar den dagen får framtiden utvisa. Idag blev det i allafall dryga 26 km i 5:11-tempo. Ett riktigt snabbt långpass-tempo för min del.
Tack för en toppen morgon/förmiddag!!! :-)

Inga kommentarer: