fredag 2 mars 2012

Hot Mojo!

Ännu en vårdag har passerat.
 Dagen startade på ett alldeles fantastiskt sätt. Min inspirerande vän Michel meddelade häromdagen att han planerade en Sthlm-resa. Så i morse möttes vi för en kort runda. Jag hade planerat en vilodag idag men tänkte att en lugn jogg "kan väl inte skada". ;-)  Som tur var så hade Michel kört ett riktigt hårt benpass på gymmet igår så vår dagsform kändes rätt lika ;-)  Snackandet gick i ett under rundan och det var kul att ses igen!
Efter rundan så hann jag fixa lite plugg innan det var dags att ta mig till Sats relativt nyöppnade träningsanläggning, spårvägshallarna. Där tänkte jag premiärprova deras yogapass i värme. Jag älskar ju bikramyoga så givetvis kändes ju detta intressant! Till skillnad från bikramyoga som är 90 minuter, så var detta endast 55 minuter långt. Jag gillade klassen men för mig så är Bikramyoga ändå favoriten. Bikramyogan är striktare. Instruktörerna håller sig till det de har att säga, alla säger samma sak, i samma ordning. Det tycker jag om, jag vet vad jag får liksom ;-)Jag saknade även speglar. Jag tycker att speglarna på bikram hjälper en att utföra övningarna rätt. Sedan gillar jag "yoga-studio-känslan" som är på bikramyogan och den infann sig inte riktigt på sats. Fast lokalerna på sats, spårvägshallarna, kan man inte klaga på, vilken rymd! Högt i tak och stora fönster. Ett riktigt coolt gym! Så jag kommer att gå dit igen, och även på Hot Mojo! Helt klart! Det ena behöver ju inte utesluta det andra! :-)

2 kommentarer:

Suzan sa...

Har testat bikram en gång, gillar det! =)

ps, vet du om att du har ordverifiering på?

Lina sa...

Ja bikram är underbart! ;-)

Tack för att du sa till om ordverifiering, har tagit bort det nu ;-)