onsdag 28 mars 2012

Från fartpass till Spanien-abstinens!

Jag förväntade mig att det skulle vara en seg kropp att kicka igång igår, seg från söndagens tävling...men det kändes bättre än väntat. Efter en mils uppvärmning tillsammans med löparvänner, så drog jag igång 5 km snabbdistans. Dagens riktmärke vart att hålla ett tempo som jag uppskattade som snabbt men ändå kontrollerat och någorlunda skönt. Därför blev jag förvånad när jag kikade på klockan efteråt och såg att snittet blev 4:25 per kilometer. Det måste helt enkelt ha varit någon effekt/boost utav söndagens fart?! Kändes riktigt bra hur som! :-) Som vanligt blev det en lång nedvarvning och den totala distansen landade därför tillslut på ungefär 22 km.
Direkt efter kilade jag upp till mamma och Anders på kvällsfika. De lyckostarna kom hem från vår lägenhet i Spanien igår och det var mysigt att ses. Att höra om mitt älskade spanien gav mig dock såklart abstinens.  JAG VILL DIT snarast, möjligast. Springa på stranden och i bergen. Slänga mig i atlanten. Höra bruset och slagen från vågorna. Jag har en hemlig dröm om att åka dit två gånger innan hösten. En formtopping innan sthlm- maran vore ju inte fel.... Tåls att fundera på!!!
Foto: Jag som lattjar på berget;-)

Inga kommentarer: