onsdag 7 mars 2012

Förbenat trött men FÖRVÄNTANSFULL!!!

GAAH! Jag är så himla trött!
Jag har race:at idag och det känns kan jag meddela!
Huvudet är SPRÄNGFULLT!
Race:at med pluggandet alltså, men det kanske ni förstod?! ;-)
Jag har en uppsats som ska in på måndag men min förhoppning är att bli klar med den redan ikväll så att jag kan lämna in den redan i morgon.....
....Nästan klar... sista krafterna nu bara.
....Vrida ur trasan ordentligt... Sedan hopp i säng.
Det finns en anledning till att jag stressar med att bli klar redan nu.
Anledningen är nämligen att min utbildning på idrottshögskolan drar igång på måndag och tisdag nästa vecka!!! :)
.... och jag vill vara förberedd till 100%.
 Än så länge har det bara varit ett intro på kursen men nästa vecka drar det alltså  igång på riktigt! Jag ser framemot det SÅ mycket.
Jag har alltid intresserat mig för den mentala biten, som motivationsarbete, när det gäller idrott/hälsa så jag ska grotta in mig ordentligt nu,lära mig ALLT jag kan ;-)
Om jag har förstått det hela rätt så kommer utbildningen examineras genom ett coach/motivations-samtal med en riktig person/klient. Jag kommer givetvis försöka att hitta någon som jag kan coacha till att bli löpare. Inte ett dugg partisk...hihi ;-)
Foto: (Nästan) alla borde få uppleva livs/löpar-glädjen som jag kände när denna bild togs ;-)
Nog pratat om mig nu ;-) Hur har ni haft det idag bästa läsarna?!

6 kommentarer:

Thomas sa...

Jag är en riktig person, eller Äkta människor om du vill ;-)

Ingmarie sa...

Spännande!

Jennifer sa...

Var är det du ska läsa utbildningen och vad heter den? :) Blir man något speciellt efter? Låter spännande!

Mathilda Blomdahl sa...

Tack för en underbart inspirerande blogg!
Jag har utmanat mig själv och anmält mig till Lidingöloppet den 30/9 och det ska bli så spännande.
Jag har inte sprungit på tio år så på måndag sätter jag igång....försiktigt.
Tack för inspirationen!

Mathilda

Lina sa...

Haha...nähä... haha.. Tomas! ;)
Ingmarie: Verkligen!

Jennifer: Den heter motiverande samtal ur ett hälsoperspektiv!:)Den tillsammans med mina andra studier/erfarenheter skulle kunna leda till att jag blir rådgivare inom vad som helst som har med förändring/motivation att göra :-)Kursen har dock inriktning mot hälsa. :)

Lina sa...

Mathilda: Kul att du hittat hit! Och kul att du tagit steget att anmäla dig till lidingöloppet! Häftigt!! :-)