tisdag 27 december 2011

Tidig morgon!

Jag jobbar den här veckan, det innebär att morgonlöpningen måste springas lite tidigare än vanligt om jag ska hinna. 05:15 ringde därför väckarklockan och innan klockan slagit 05:30 stod jag ute på gatan, så gott som löparredo. Det var 11 grader varmt ute och alldeles mörkt och mysigt. 11 kilometer senare var jag återigen hemma och avnjöt kaffe och frukost framför nyhetsmorgon. Jag har lovat att lägga ut lite info om vad jag äter och dagens frukost bestod av ägg-och spenatröra med lite smält fet ost och paprika...rekomenderas! ... och så kaffe med skvätt grädde såklart!


Självklart hade jag gjort frullen redan igår och förberett kaffe-bryggaren, så att det bara var att trycka på on-knappen. Ska man springa så här tidigt så är det viktiga förberedelser. Det måste gå smidigt när jag väl har sprungit och det är skönt att slippa stressa! Troligtvis blir det en tur ikväll också...-Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken duktig tjej du är!
Jag gick upp också tidigt idag och sprang i mörkret!! Skönt!

Ha en bra dag!
kram

Tommy sa...

Är det extra svårt att ta sig an en springtur på morgonen eller går det bra bara man får tummen ur? ;P Det var en rejäl runda i vilket fall, bra jobbat =D

Lina sa...

Coyntha:Tack! Visst är det någonting extra med just morgonträning?:)

Lina sa...

Tommy: Tack! Det gäller bara att få tummen ur ;) och vänja kroppen, första gångerna som jag sprang på morgon kändes det väldigt segt... :)