måndag 12 december 2011

Luciatåget 2011

På fredagen bar det, som ni säkert vet, av till Visingsö. Jag mötte upp Suss, Thomas, Alex och Miranda vid fem-snåret. Vi alla var så förväntansfulla! Thomas körde hela vägen och samtalsämnen framförallt om kost och träning avlöste varandra! Det var storm ute och färjan över till Visingsö var väl lite sisådär kan man säga. Jag mådde ganska illa och försökte mest bara stå ut. När vi kom fram på kvällskvisten var det nästan raka vägen i säng som gällde. Jag försökte ragga till mig Thomas som te-sällskap men dock utan resultat ;)
Dagen efter åt vi såklart Persgårdens musli innan vi tog oss till Jönköping central. Trots att klockan knappt passerat halv tio (..vi skulle mötas kl.10) så hängde redan många utklädda löpare på mötesplatsen. Flera var utklädda enligt dagens luciatema! Det droppade in fler och fler, fantastiskt många fler! 
Klockan 10:00 gick "startskottet"! De första 10 kilometrarna till första stoppet gick i rasande fart. Inte för att vi  sprang fort fartmässigt utan för att vi hade så underbart trevligt! Jag pratade med båda gamla och nya löparvänner och det gick nästan att ta på glädjen! Alla var glada och positiva!
 Nästa stopp blev vid 18 km vid cafe´kackel, där avnjöt vi en varsin macka och kaffe. Några löpare nöjde sig med denna distans medan vi andra fortsatte vidare. Nästa stopp blev vid 28. Där delade vi in oss i två grupper med olika tempo. Vissa hade hoppat in i följebilen som Suss härliga pappa körde!Vi hade gott om tid ner mot Gränna och framme vid färjan kunde vi samla ihop alla, vila lite och få i oss energi. Jag bytte tröja och sporttopp, det kändes riktigt gött!
Det var lite lugnare på vättern idag och vi kunde ta oss över relativt smärtfritt. Väl över på ön frös de flesta men vi kom iväg ganska fort och det kändes, till skillnad från förra året, väldigt bra och lätt att springa. Några började sjunga julsånger och stämningen var minst sagt på topp!
Efter dryga 44 km var vi framme vid hotellet.
Vissa passade på att basta medans andra vilade lite in för kvällen. Jag bodde med Lisa, det var jättetrevligt! Sedan vankades det ju julbord och partaj! Brist på energi fanns det inte bland dessa galna och härliga löpare. Det var riktigt mycket röj och många skratt den kvällen! 
Dagen efter avnjöt vi frukost buffe´och äventyret började nå sitt slut. Jag tror att alla kände sig glada,nöjda och lyckliga efter helgens äventyr. Detta är livet, jag älskar upplevelselöpning! Jag älskar att springa med andra som känner samma passion för löpningen som jag! Jag drömmer redan om nya framtida äventyr!

Snart ska jag iväg och träffa Thomas, vi får se om vi är tillräckligt återhämtade för att hoppa i löparpjukksen! ;) TACK ALLA FANTASTISKA LÖPARE; NI GJORDE MIN HELG!

5 kommentarer:

JOHN sa...

Tack själv Lina! Du är inte bara grym i löparkläder utan även på dansgolvet :)

Thomas sa...

Visst tusan var vi återhämtade! :-)

Lina sa...

John: Desamma John!! Fasiken vad kul vi hade! Både på dagen och på kvällen!!! :)
Thomas: Utan tvekan ;)

Lisa G sa...

Tack själv Lina!! Kunde inte haft en bättre rumskompis;-)

Lina sa...

Lisa: TACK DESAMMA!!! Det var jättekul att lära känna dig mer! :) ...och jag stördes inte av något snarkande(såg att du skrivit på din blogg);)...jag skulle i stort sett kunna sova även om någon dammsugde brevid mitt huvud! :) Ser framemot att följa din väg till maran, och om vi inte ses innan, så ses vi då! :) Kraaaaam!