fredag 9 december 2011

Okej, let´s deal ít!

Jag hade tandställning tidigt i tonåren. Tandläkaren slarvade dock och jag fick jag ingen skena att stötta upp tänderna med efter att tandställningen åkt ut. Numera har jag fått höra att det är standard att få det.
Succesivt har jag märkt hur mina tänder flyttats tillbaka en hel del. Jag valde att gå till tandläkaren för att låta de ta en titt på detta.
Enligt de kommer tänderna fortsätta att utvecklas i den riktning, som de har gjort , dvs de kommer nästan med all säkerhet att fortsätta att flytta sig.
Behandlingen kommer därför att gå fortare och bli brutalt mycket billigare om jag tar tag i saken nu.
Ta tag i saken= räls!
Det känns inte kul, inte alls, 27 år och räls?!!
Jag kommer troligtvis bara att ha den i ca. 6 månader men tandläkaren sa att jag får vara beredd på upp mot 9 månader, i värsta fall.
Efter samrådan med tandläkaren och en hel del ångest så tog jag till slut beslutet att boka in en tid i mitten på Januari. Jag sa att jag gärna kunde komma in om det är så om de får något återbud innan januari.

....OCH NU HAR DE FÅTT ETT ÅTERBUD IDAG, IDAG!!! WHAT!??
Jag sitter ändå hemma och pluggar, och har max 2 minuter till tandläkaren så... jaa... det är väl likabra att ta tag i det. Kul att jag ska iväg och vara social på ett löparevent hela helgen, hade väl helst av allt ha velart vänja mig med "mitt nya utseende i min ensamhet. Fast säga nej bara därför, och vänta 6 veckor...? Näe, desto fortare jag får den desto fortare blir jag av med den!

Inte min mun, men om några timmar så...
Okej... helt ärligt, lite panik känner jag, men jag KÖR!....
Ser samtidigt framemot Luciatåget nu !
Lika bra att vara social med rälset på en gång...:)

Inga kommentarer: