fredag 30 november 2012

Myspys

Min fina kompis Sofia och jag hade en sådan där myskväll igår igen!

En sådan där sleep-over-myskväll som vi brukar ha ganska ofta!
Vi började kvällen igår med spinning och sedan slängde vi ihop en middag, drack te och satt under min mysiga elektroniska värmefilt resten av kvällen.
 Det mysiga med att sova över är att man verkligen kan prata och umgås tills att man är så trött att man håller på att tippa av soffan.
Ingen tid behöver passas och ingen buss  som måste hinnas med. Det är grymt mysigt!

I morse så började jag på praktiken först efter lunch men på morgonen så hade jag bokat in en löpdejt med Minna. LÅNGPASS! När Sofia stod och gjorde sig i ordning med smink och hårspray i högsta hugg så drog jag samtidigt på mig löpartightsen, lite motvilligt då, ja! Snön yrde utanför fönstret. Jag kan verkligen inte påstå att jag var sådär jättesugen där och då. Det är dock det som är så bra när man har bestämt med någon, det är mycket som ska till för att man ska ställa in!
Jag och Sofia lämnade hemmet samtidigt och jag mötte upp Minna nere på gatan. Hon föreslog att vi skulle springa in mot T-centralen. Det passade mig utmärkt! Det var längesedan som jag sprang en stadsrunda och det är kul med omväxling! Det snöade och var riktigt halt på sina ställen så vi tog det hela lugnt och stabilt. Som vanligt kändes rundan riktigt trivsam, trots att det tog emot innan.
20 km senare var vi åter hemma. Värmefilten får kompensera det badkar som jag inte äger! GRYMT skönt att ligga under den efter en långpanna! Nu är det Fredag och jag välkomnar helgen till fullo, en sovmorgon med långfrukost lockar nog allra mest! Kanske blir det en löpdejt med kay polack (i öronen) också! Hoppas att ni får en fantastisk helg!

4 kommentarer:

minnas väg till marathon 2012 sa...

Super mysigt var det!!
Tack för tipset om boken som Kay skrivit!
Jag ska lyssna ikväll tror jag!

Hanna sa...

Vilket tempo brukar du hålla på dina långpass? Tycker det är svårt att hamna rätt och känner mig träffad av det där som säger " de flesta tränar för långsamt på sina korta pass och för snabbt på sina långa" eller hur det nu var:)

Lina sa...

Minna:Härligt!

Lina sa...

hanna: Jag brular hålla runt 5:30-5:45/km om jag springer ensam. Springer jag med sällskap så kan jag anpassa mig åt båda hållen :)