onsdag 28 november 2012

Var optimister under loppet!

God morgon!
Jag tror att jag fortsätter på måndagens "morgontema"!
Själva tänkandet är som sagt en förmåga som kan utvecklas och användas på olika sätt.
Vad jag menar är att vi kan använda tänkandet så att det hjälper eller rent av stjälper oss.
När vi stöter på ett problem så kan vi faktiskt ibland välja om vi ska vara positiva eller negativa till det inträffade.
Vem är det är som styr dina tankar och bestämmer vart din uppmärksamhet riktas då?! DU,DU,DU! =)
Detta med att jobba med sin mentala inställning, har ni läsare som springer tuffa lopp kanske, liksom jag, stor användning av under tävling. Jäklar vad jag "styrketränar" den delen inför ett lopp!
 Under ett marathon gäller det att vara både psykiskt och fysiskt förberedd! Under milslopp och kortare lopp med för den delen!
Det handlar inte om att ignorera en motgång eller att man inte får tänka att något är tufft eller jobbigt för "då är man pessimistisk"!
Nejråh, det kan faktiskt handla om att först bekräfta att något som är jobbigt men att sedan välja hur man vidare ska se på detta.
Om man får en svacka under ett lopp kan man t.ex. tänka
”Okej, det är sjukt jäkla jobbigt just nu MEN vad grym jag är som fortfarande håller tempot!”
Det är ju SÅ mycket mer uppmuntrande än att tänka
” Det är sjukt jäkla jobbigt just nu, vad dålig jag är som känner så, jag borde ha tränat mer, faaan!
Eller vad säger ni?
Ni får gärna dela med er av era tips genom en kommentar här på bloggen, hur gör ni för att vara positiva under ett lopp?

Inga kommentarer: