fredag 2 november 2012

Bikram!

Jag är mjuk, varm och lite smidigare nu, efter eftermiddagens yoga! =)
Både musklerna och lederna blir så härligt mjuka i värmen under och efter ett bikramyoga-pass. Det är riktigt beroendeframkallande!
Att man dessutom svettas i floder känns otroligt bra just för att man rensar ur kroppen och svettas ut gifter och slaggprodukter. 
Någon gång ska jag våga mig på en bikram-yoga-utmaning.
En vanlig utmaning är att man bikram-yogar i 30 dagar. Det vore riktigt utmanande och är något som jag ska försöka mig på när tillfälle ges!
Jag blev extra motiverad efter att ha läst Mathildas blogg...hon är nu på dag 32!!!
Jag blir så inspirerad! Jag vill, jag ska...

2 kommentarer:

Mathilda sa...

haha, jag undrade just var alla nya läsare kom ifrån, tack! Jag tycker verkligen att du ska prova på en utmaning. Man kan ju köra 15 dagar eller 5 dagar i veckan tillexempel, om man tränar mycket annat samtidigt. Kul att det kändes bra för dig idag och den där mjukheten man får går inte att jämföra med mycket annat. :)

Lina sa...

:) ja du har helt rätt...det kan hända att jag kör en "minivariant" först...tack för tipset cooling! =)