tisdag 13 november 2012

Tisdagstempo!


Go kväll kära läsare!
Jag har ikväll sprungit en runda med klubben. Idag var det tempo som gällde och med draghjälp från duktiga klubbkompisar så gick det vägen, 5 km med ett snitt på 4:15/km.
Jag har som mål att kontinuerligt köra kvalite´tspass. För mig så är just fartpass och intervaller lite av mina favvopass men ändå så behöver de planeras in. Visst, långpass är också mysiga och har man sällskap så tycker jag att det är ett väldigt bra sätt att umgås." Man slår då flera flugor i en smäll" Motion, träffar kompis/ar och får i sig massa frisk luft osv.!
Men det här med fart... det känns så...hur ska jag säga....kittlande? Jag gillar att chocka kroppen och det känns som att det friges massa positiva ämnen... och så är det humörhöjande! Jag gillar när man kämpar och pressar och jag gillar när man efteråt står lutad mot typ en lyckstolpe och pustar ut med ett leende på läpparna...Det är något särskilt!
Vem sa föresten att löpning var enformigt?! Det finns ju massa olika varianter och passupplägg!?=)
Tack klubbisar för ett endorfingivande pass!
Nu ska jag sätta mig mig vid min arbetshörna här hemma och fixa ett par administrativa "måsten"...



2 kommentarer:

Saras Träningsblogg sa...

Shit! Jag blir så imponerad på dig! Du är snabb asså ;) hehe

Lina sa...

Tack Sara!