torsdag 1 november 2012

Fullt upp!

Jäklar vilken intensiv vecka jag har haft!
Det känns som om jag knappt har hunnit "sitta ner" utan bara flängt från det ena till det andra. 
Jag har inte hunnit svara på vissa mejl och kommentarer så fort som jag har velat heller. Sådant stressar mig. Inte för att jag tycker att det känns jobbigt att svara utan mer för att jag inte vill att någon ska få för sig att jag skiter i det. För så är det inte.
 Träningen har dock inte blivit lidande.  Det är väldigt sällan som yttre faktorer påverkar min träning i någon större utsträckning. Just träningen har jag rutin på. Det handlar inte om jag ska träna utan om när
Jag har hittat bra strategier för att få det att funka. Den här veckan har jag till exempel sprungit två utav mina löppass på morgonen. Skulle jag inte vara flexibel utan bara se morgonträning som en "omöjlighet för att jag är trött" så skulle jag ha svårare att få in träningen ibland.
Det är inte så jobbigt att morgonlöpa ... efter någon kilometer så har man ju vaknat till ;-)
Det är som när man ska bada/simma i en kall bassäng. Först är det kallt när man trippar i men efter några minuter så har man vant sig! Jag vill alltid till bastun när jag klättrar ner för stegen i en kall bassäng. MEN... bastun är skönare efter att man har simmat. Ni vet den där nöjda känslan som man kan ha efter ett genomfört pass... på samma sätt som att bastun är skönare så är frukosten efter morgonjoggen godare och MYSIGARE! Nysprungen, och nyduschad i morgonrock framför nyhetsmorgon med en god frukost och ett par tända ljus... alltså behöver jag säga mer?
Det om något är avstressande och att få börja dagen så tycker jag känns lyxigt på något vis.   
 Att hoppa över träningen bara för att veckan varit intensiv hade för mig varit en urusel lösning. Att träna håller ju dessutom stressnivåerna nere. I morgon är det förövrigt fredag och jag kommer att"yoga in helgen"... Det kommer hela helgen att bli bättre utav! :-)
 

Inga kommentarer: