måndag 18 oktober 2010

Springer du på vintern?!

Nu när vi går mot kallare tider så får jag ofta, med viss skeptis, frågan om jag springer även på vintern. Självklart gör jag det! Med rätt kläder så går det hur bra som helst! Mössa och vantar i funktionsmaterial, underställströja, varma tights och en bra löparjacka som skyddar mot kalla vindar. Även om löpningen känns 1000 gånger bättre på sommaren så har vintern helt klart sin charm. Det är vackert med snö och det är mysigt att med rosiga kinder komma in i värmen efter ett pass i kylan. Jag tycker att det kan kännas jobbigt ibland på vintern precis innan man ska ge sig ut, men när man väl är ute så ångrar man sig inte. Man håller värmen ganska så bra när man springer och det känns sällan så kallt som man föreställt sig! Så prova nu i vinter, våga skippa löpbandet och ge er ut, tycker jag! ;)


Idag så var det första dagen på länge som löparmössan var på!

2 kommentarer:

Ann sa...

Kan bara skriva under det du precis skrivit!! Förra vintern var faktiskt första jag tog mig igenom springandes, och det gick mycket bättre och lättare än jag hade kunnat tro. Och den här vintern blir ju knappast värre än förra... Och det finns inget dåligt väder, om man har bra kläder! Snygg mössa, jag har lika dan.
Kram!

Lina sa...

Jaa och så blir ju sommaren och vårens träning bättre, då man redan är i god form! :)