tisdag 26 oktober 2010

En bra förmiddag

I morse så har jag varit på en pressträff/frukost som handlade om mindfulness!




Framför allt så handlade dagens tema om att hantera smärta genom mindfulness, både fysisk och psykisk. För att må bättre och öka livskvaliteten så kan man träna sig till att bemöta detta, bland annat genom mindfulness, dvs medveten närvaro.
Ola Schenström, på Mindfulnesscenter pratade om hur tankarna kan påverka hur vi mår.


Ola talade om att "observera" istället för att "identifiera" sig med smärtan. Mindfulness handlar inte bara om att bemästra smärta utan också om att tex hantera stressiga situationer eller möten med andra människor.
I dag så lanserar Apoteket AB ett webbaserat program med praktiska övningar i
mindfulness, Mindfulness Grund, som jag själv framöver kommer att testa på. Jag tycker själv att jag är rätt så bra på att stressa av men i vissa situationer så önskar jag att jag kunde "observera" snarare än att "identifiera", dvs inte slösa min energi på sådant/eller sådana som jag ändå inte kan påverka.



Fick med mig en härlig liten presentpåse också med en riktig "god-luktande" body lotion, mmm!



Efteråt så fikade jag med finaste Jonna innan butikerna öppnade! Då det vankades shopping...


....Är grymt nöjd över mitt köp inne på Runners store, lägger upp bild på innehållet senare! ;)


Nu ska jag iväg på syntest, dags att ta tag i övningskörningen! :) En superbra dag som bara kan bli bättre! :)

Inga kommentarer: