tisdag 19 oktober 2010

Min grundträning...

..."börjar" nu!
Det är lång tid kvar tills nästa tävling. Jag har ingenting inplanerat och jag funderar inte på att planera in någon tävling just nu heller.
Jag ska grundträna nu. Jag vet att det jag tränar nu kan påverka mina tävlingar i vår. Samtidigt så ser jag det inte bara som en förberedelse. Ni som har hängt med mig ett tag vet att jag avskyr att se nuet som en transportsträcka till framtiden! Det är jätteviktigt för mig att känna efter, uppleva varje dag och att uppskatta det. Är det så att jag inte uppskattar nuet så försöker jag verkligen att anstränga mig för att göra det. Det är så viktigt tycker jag!
Så även fast jag så klart hoppas att det som jag gör ska påverka min löpning i framtiden, så njuter jag av det jag gör precis just nu, verkligen! Jag njuter av att känna hur hjärtat bankar jättehårt, hur svetten sipprar fram i tinningarna och hur andningen blir ansträngd. Jag utsätter mig inte för det enbart för att nå vissa resultat tex för att det ska göra mig snabbare, utan för att jag gillar det. Jag gillar att låta det fysiska och psykiska inom mig mötas på det sätt som det gör under ett hårt pass.

Så jag kommer att njuta av att grundträna. Jag vill öka min mängd när det gäller löpningen och det är perfekt just nu. Inga lopp som pockar på uppmärksamhet och ingen stress. Bara jag och min träning! Jag kan planera och lägga upp det precis som jag vill. Jag som älskar lopp väljer att även älska denna tid också, allt har sina fördelar men det är "just nu" som är allra viktigast!

Inga kommentarer: