lördag 2 oktober 2010

Om en vecka...

1...så så kommer jag förhoppningsvis vara rätt så "färdig-pluggad" inför tentan (som är tisdagen den 12:e)
2...så kommer jag förhoppningsvis att känna mig laddad inför HÄSSELBYLOPPET 2010!!!

Hässelbyloppet är ett av mina favvis-lopp. Två år i rad (de enda två gångerna som jag förövrigt sprungit loppet) så har vädret varit fantastiskt! Härligt höstväder!
Båda gångerna så har jag dessutom gjort mina bästa milstider för året.

Detta sätter så klart lite press! Mitt mål var ju att springa milen på 45 på Hässelbyloppet. Det har jag lite oförväntat redan klarat av för två veckor sedan på kistaloppet. 45:04 om man ska vara petig ;).
Så vad blir målet nu? Kan jag verkligen pressa mer? Det är tankar som cirkulerar i min hjärna. Kommer det att vara min dag och kommer jag att få samma bra känsla i kroppen som under Kistaloppet? Jag vill ju ge allt, men jag vet samtidigt att det är mycket som ska klaffa!

I morgon så ska jag planera hur jag ska lägga upp veckan.
Jag vill dock inte känna för stor press. För om det inte går som förväntat då... loppen ska ju samtidigt vara kul och uppiggande och inte "dra ner" en.

Då får jag tänka på att jag ju ändå har en milstid som jag för närvarande är väldigt nöjd med! Det får jag inte glömma bort. Det gäller att vara "kompis" med sig själv och sin kropp! Visst är det det sista milsloppet på ett tag men jag vet ju samtidigt att jag kommer att springa under 45 i framtiden, det vet jag bara! Men det pirrar ändå i kroppen när jag tänker på Hässelbyloppet, jag vill, jag vill, jag vill! Kan jag?

2 kommentarer:

Staffan sa...

Om en vecka sätter vi båda snygga PB'n på Hässelbyloppet!!

Lina sa...

Jaaa! Jaaa! Jaaa! :)