måndag 7 juni 2010

Nu då? After Marathon...

Jag tycker om att ha ett lopp som maran framför mig, det peppar mig i min träning! Nu är maran dock passerad. Det är ju lätt att bli deppad efter ett marathon men jag är inte det, jag är faktiskt rent ut sagt överlycklig över mitt nya personbästa.

Det känns som en gåva att psykiskt sett ha Lördagens fantastiska löparupplevelse med mig i bagaget på nästa mara! Som jag redan beskrivit så var det första gången som jag upplevde en mara så här jäkla positivt, det var löparlycka i kroppen rakt igenom hela loppet!

Så nej jag är inte "efter-marathon-deppig" jag är bara grymt sugen på nya utmaningar!
Loppen som jag med säkerhet nu har framför mig är:
Parloppet (nästa tisdag med storebror.)
Tjejmilen.
Sthlm halvmara.
Hässelbyloppet.

Träningsmässigt så kommer fokus och målen ligga på halvmaran och hässelbyloppet! Jag tvivlar dock på om jag kommer att kunna vänta ett helt år på en ny mara...I dagläget så känns det alldeles för tråkigt att vänta sååå länge!!

2 kommentarer:

Karin sa...

Du är helt GRYM Lina, jag tycker att du är jätteduktig. Bra jobbat!
//Karin

Thomas sa...

Jag ser att du glömt Lidingöloppet ;)