fredag 25 juni 2010

En roadtrip i Italien är ju inte helt fel alltså...

Min och Daniels roadtrip i Italien var verkligen inte alls helt fel... det var det bästa som hänt på länge!
Vi hyrde en cab och åkte från Pisa, genom Toscana och vidare till Rom. På vägen så tog på vi in på olika härliga hotell.
Vi fastnade mest för en liten by som heter Saturnia. Där finns det naturligt varma svavelhaltiga hälsogivande källor att bada i, vilket vi självklart gjorde!

Även hotellet var fantastiskt! Där fanns det bland annat en superlyxig spaavdelning med jacuzzi, bastu, relax och turkiskt bad. Utomhus så fanns det pool, hängmattor och andra härligheter. Utsikten över omgivningarna runt hotellet som låg uppe på en höjd var obeskrivligt vacker. Allt helt i mitt tycke!

Träningen blev det faktiskt sisådär med. Första löpturen hade jag tänkt att utföra mellan broarna i vackra Florens. En morgontur innan frukost var tanken. När jag vaknade så blev jag förvånad över att regnet vällde ner utanför hotellfönstret(!!). Det fanns inte alls med i min plan. Även om jag såklart kan springa i regn så tycker jag inte att det är sååå himla mysigt, så motivationen brast och jag sussade vidare en stund och gick utan ett endaste löpsteg utfört ändå glatt ner till frukosten, hotellfrukostar gör mig nästan alltid glad! Så under veckan i Italien så sprang jag endast 1(!!!) gång. Men det var ett riktigt kvalitetspass kan jag lova, backigt är ett klockrent beskrivade ord. Sen så gjorde jag ju massa annat istället; simmade tre gånger, cyklade på motionscykel på ett hotell i Rom och gick timmarslånga promenader i vackra städer och byar. För övrigt så åt vi god mat på olika italienska restauranger, besökte vackra platser, åt kanske världens godaste glass och spelade sönder låten we no speak americano "nercabat" i en peugeot 207:a! En toppenlyckad semester hade vi med andra ord!:)


2 kommentarer:

Kalle sa...

Härlig trip:-) Kul med en schyst bil att glida omkring i och som tar en vart man vill:-D
Ni verkar har hunnit med mycket kul och du lyckades dessutom peta in en hel del träning fast du vore värd att bara roa dig och ta det coolt!
Fast jag har förstått att det inte riktigt är DU;-)
Kram!

Lina sa...

Kalle: Jaa det var en drömsemester!! Bilen är mycket saknad, den hade jag gärna tagit med mig hem *snyft* ;)