måndag 28 juni 2010

Löplabbet - Ingen springer som du




Jag springer för att det gör mig lycklig. Jag känner mig stark och fri när jag springer. Jag kan springa de dagar då jag sprudlar av glädje eller de dagar då livet känns tufft och vid båda tillfällena verkligen få ut någonting av det.
Jag älskar att uppleva nya miljöer och platser och att vara så nära naturen som jag är genom löpningen. Jag älskar känslan efter löp-passet när man står och pustar ut och känner att svetten kryper fram vid tinningarna. Jag älskar att fundera på saker medan jag springer, att ge mig själv den tiden och utrymmet att reflektera över saker. Jag älskar att ha på hög musik i lurarna och bara ge allt.Jag skulle kunna forsätta längre att beskriva varför jag fastnat för löpningen, men stannar här.

För jag älskar löpning helt enkelt och allt,allt,allt som det ger mig, varför springer du?

1 kommentar:

Alexander Abrahamsson sa...

Friheten. Och känslan av hur man blir starkare, snabbare, uthålligare.