lördag 16 juni 2012

Fjortis för en kväll!

Detta tog priset!
Ikväll var jag som sagt i simhallen och jag var där tillsammans med mamma.
Det började som sagt med att kvinnan i kassan undrade om jag var över 18 år...(...och jag tog inte chansen att få plaska runt i bassängen till reducerat pris!) ;-);-) 
Jag gjorde ett blixtinlägg om detta samtidigt som jag bytte om.
Just därför så bara MÅSTE jag berätta för er vad som hände senare!
Jag drog på mig ett wetbelt och vattenlöpte i bassängen i ungefär 1 timme. Efter detta väntade belöningen, dvs. bastun! När vi satt där inne, jag och mammsen så var det två kvinnor där samtidigt som oss. De var pratglada och började småprata med mamma. Jag satt och filosoferade lite för mig själv när jag hör hur den ena kvinnan plötsligt utbrister till mamma.
-Vad duktig hon är! och syftar på mig!?
- Jaha, men jag då? Svarade mamma lite förvånad men med en glattig röst.
-Ja men du vet, barn och unga, ja de brukar ju ha lite svårt att sitta still så länge och basta...
Mamma började skratta och jaa.... Hahahah... jag förklarade att jag var 28 år och hon menade på att jag hade ett så ungt ansikte....
Två gånger på samma kväll i simhallen så har jag alltså blivit tagen för att vara en tonåring??! Hur är det möjligt?! 
Här är  i allafall två fjortis-bilder på mig, tagna efter simningen ikväll.. ;-) ;-)
Foto: "Asså jaaag baaah, mamma asså kan du ta bild på mig eller?? och hon bah palla?!!" ;-) ;-)
 Det sägs ju att ens självbild ofta är påverkad av hur andra ser på en och agerar gentemot en. Tänker man på något tillräckligt ofta och känner det inom dig så blir det liksom tillslut som en sanning, en självuppfyllande profetia.
Så nu har jag börjat känna mig som en tonåring!? Jag kanske ska gå ner till torget här nu och försöka hänga med fjortisarna på någon cool hemma-fest!??!;-)...Yey!!!
...eller kanske inte, (puh, skönt att man utvecklat mer av det som kallas "eftertanke" än vad man hade som tonåring)... hm..funderar...det kommer troligtvis att sluta med att jag har hela lyan full av tonåringar som jag INTE tycker ska ränna ute och gå ensamma hem sent på kvällarna...
 hm... då kanske jag missar morgonträningen med klubben i morrn...vore ju trist.... näe, jag tror jag skippar det där med hemmafest, oj jäklar vad skönt det var här i soffan förresten?! den här filten är jag ju jäkligt nöjd med,  hm... undra om jag ska förbereda kaffebryggaren tills i morgon bitti, vore ju riktigt bekvämt att bara trycka på on-knappen när man ska upp så tidigt. ;-) ;-) Hm... Lina 28 det känns nog "rätt så rätt" trots allt! ;-);-)

10 kommentarer:

Jonna sa...

hahahah det var det roligaste jag hört på länge:) läser din blogg varje dag men har nog aldrig skrivit något tidigare! har samma "problem", är 25 år men blir ofta tagen för 17-18...men nu börjar det kännas rätt ok, hellre åt det håller liksom:)

Anna sa...

Hahahah. Samma händer mig ofta. Är dock "bara" 22 men blir tagen för 16 ;)

Anonym sa...

Bättre än tvärt om men deär svårt att tydar ålder, å de måste man ju då man sitter i kassan! Bjuder dej på en ashtangayogaklass på yogashalastockholm i juli! Ta med mamma! Kr mimi

Snorkkis sa...

Haha, underbart. De tanterna vill jag också bada bastu med.

Anonym sa...

Fan vad stolt man blir när syrran glider in på simhallen till REDUCERAT pris =)

Lina sa...

Jonna: haha... Ja det hade varit värre om det var åt andra hållet,det har du rätt i ;-) kul att du läser bloggen!!:-)

Lina sa...

Anna: hehe! ja så här har det varit för mig sedan jag var lika gammal som dig:-)

Lina sa...

Mimi: ja du har rätt, är nog svårt att bedöma ibland! Yoga låter kul! Kram!!

Lina sa...

Snorkkis: haha, va rolig du är!!

Lina sa...

Joel: hahahahaha