tisdag 31 maj 2011

Ert bästa frukosttips

Igår så nådde jag ett nytt läsarrekord på bloggen, 528 besök! Det tycker jag att vi firar med en liten utlottning!;) Jag är en riktig frukostmänniska. På helgerna så vill jag gärna dra ut på det hela så länge som möjligt, gärna med tända ljus, tv4morgon och en filt och mycket olika ätbara saker att välja på. Jag ser det som både vardagslyx och semesterlyx att få äta en god frukost i en mysig miljö. Ni ska bara veta hur uppe i varv jag kan bli när det vankas hotellfrukostar;)
Nyligen så hade ProVivas nya juicigare fruktdrycker premiär. Närmare en miljon svenskar dricker ProViva idag. Ge mig ditt bästa frukost-tips i kommentarfältet. De 10 första får två rabattcheckar till ProVivas fruktdryck, som finns i flera olika smaker!
Skriv även din adress så jag vet vart jag ska skicka kupongerna! Vill du av någon anledning inte skriva adressen i kommentaren så skriv bara en kommentar och mejla mig sedan din adress :) min mejladress finner du på höger sida!

8 kommentarer:

jonna sa...

Jag är jätte gärna me o tävlar! Mitt bästa frukost tips är när jag och killen är lediga. Ingen stress, ha en långfrukost där vi bara kan rå om varandra och dricka kaffe, fixa i ordning lite mannagryn med sylt och några knäckebrödsmackor. Detta är mys för mig. Lite smått o gott helt enkelt :)

Alexandra sa...

Mitt bästa frukost-tips är att rosta en grov macka, lägga på en skiva skinka, ett stekt ägg och lite örtsalt. Till detta en gigantisk kopp kaffe. Detta blir som allra bäst på altanen/balkongen efter en lagom lång sovmorgon!



alexandra_hampe@hotmail.com

Ellinor sa...

Jag vill gärna vara med och tävla :) Min favoritfrukost är:
turkisk yoghurt med hallon, müsli, kokos och linfrön. Bikarbonatbröd med kokt ägg och paprika. Kopp kaffe och ett glas äppeljuice. :)

Anonym sa...

Som LCHF:are så måste jag säga att bacon och svart kaffe är en grym start på dagen. Juicen får bli en extra lyx på helgen :-). Jag mailar min mailadress. /Lennart

Patrciia sa...

Mitt bästa frukosttips är en lagom stor tallrik naturell yoghurt som toppas med skivad banan, kiwi och lite bär och strösslas med lite osötad musli. Till detta äter jag en hård knäckemacka med lite keso och avokado eller makrill. Till detta en kopp kaffe eller lite juice.
Min mejladress är patricia88@live.se
och min bloggadress är pabus.blogg.se
MVH Patricia

Astrid sa...

Bästa frukosttipset är nog ägg och bacon med gott nyttigt bröd och juice, + en kopp te. Enkelt och proteinrikt, givet en promenad med hunden innan också! :) Kram och stort grattis för att du fixade Sthlm Marathon! Kram Astrid

Persson sa...

För mig börjar dagen bäst om jag får en skål med müsli (naturell) en tesked gurkmeja, lite frusna bär och så havremjölk över. En näve valnötter. Två rågkushalvor med ost, gärna klippt gräslök över. Ett glas juice och en kopp kaffe.

Elisabeth sa...

Det ska vara en omelett på två ägg och en halv banan. Som tillbehör ska det vara hallon och keso. Sen en skål med naturell yoghurt blandat med lite kokosolja samt solrosfrön och lite musli. Så kaffe med skummad sojamjölk toppad med kanel och ett glas vatten.