onsdag 25 maj 2011

-Du måste fortsätta att förbereda dig som du hade tänkt...

...sa Daniel igår kväll med en mjuk röst när tårarna började rinna ner för mina kinder.
"Du kommer fixa det här, det kommer att gå över ska du se" försökte han. Klumpen i halsen kändes oändligt stor. Detta var en sådan käftsmäll, det här med stukningen. Man kan inte ha sånt här oflyt, det ska man bara inte! Det känns som om jag aldrig fått springa en "rättvis mara", alltid har det varit något som trasslat till sig. Jag har förberett mig inför Sthlm Marathon i månader, mitt älskade Stockholm Marathon. Detta känns otroligt tungt. Jag hoppas och ber att detta går över tills på Lördag men jag är samtidigt inställd på att om det inte gör det så kommer jag inte till start. Jag ångrar såklart att jag inte rehabtränat bättre efter att jag stukade foten för ca. sex veckor sedan, men det är inget att gräma mig i nu. Jag är så glad att jag är anmäld till Berlin Maran i September, ett litet ljus i tillvaron i allafall. Idag kommer rullgardinerna vara nere hela dagen och mobilen på ljudlös, jag känner liksom för att stänga av omvärlden för en stund. Tack för era fantastiska kommentarer, det värmer!

9 kommentarer:

Staffan sa...

Så otroligt tråkigt att läsa!!! Gissar att du redan fått alla goda råd om att linda hårt initialt, högläge, antiinflammatoriska medel, t ex Ipren för att i nästa skede börja röra försiktigt på foten, massera o s v?

Håller alla tummar jag har för att du kommer till start på lördag!!!

Claes sa...

Himla tråkigt! Hoppas också på snabbt tillfrisknande. Förutom det Staffan nämner, kyla! Kyla och kompression. Och så fort det går, värm upp och använd foten.

Anonym sa...

Tack för en bra blogg Lina! Jag håller tummarna stenhårt för att foten ska bli tillräckligt bra till på lördag. Stort krya på dig!

/Jenny

Unknown sa...

Usch vad trist! Jag hoppas med dig och övriga!! Håller tummarna!

Anonym sa...

Hejsan
Jag har en fråga,
det är så att jag har stora vader jämfört med resten av min kropp
Detta har jag komplex för och vill göra något åt.
hur kan man träna så att man får smala, slanka vader?
är powerwalking ett bra alternativ?
jag vet att mina vader innehåller fett, och vill få bort det.
Snälla hjälp! :)

Ousa sa...

Tråkiga nyheter du kommer med. Hoppas verkligen att du kan springa på Lördag. Håller tummarna!

Ann sa...

Nej men vad är det för hemskheter jag läser!! Ajajaj, det gör ont i hela mig och jag blir nästan gråtfärdig själv. Så orättvist!! Jag håller alla tummar och tår för att du ska vara kurant på lördag. Heja, heja, heja Lina!!

minnas väg till marathon 2012 sa...

Tänker på dig!
Ring om du vill prata, närsom, jag ringer upp senare om jag jobbar!

// Minna Hammar

Lina sa...

Anonym med komplex för vader: svårt att svara på såhär...vet inte riktigt, kanske PT-fråga? :)