måndag 5 juli 2010

Ladda på ditt unika sätt!

Om jag skulle springa ett tävlingslopp på lördag så skulle jag ha allt planerat inför veckan, såsom mat, sömn, träning, aktiviteter osv osv. Som jag gjorde inför maran, jag var väl förberedd på alla plan! Jag hade tänkt på allt inför den sista veckan! Jag lyssnade inte på alla tips som delades ut hej vilt vid alla montrar vid nummerlappsutdelningen. Utan jag gjorde min egna laddning precis som jag tänkt. Jag litade på mina egna erfarenheter från långpass och mina tidigare två maror. Jag tror det är viktigt att skapa sig sitt egna tillvägagångssätt och det gäller allt i livet. Visst ska man ta råd och tips av andra, men det är inte alltid säkert att det som passar andra passar för dig. Så känn efter, prova, ändra dig om något inte funkar,våga och framför allt lyssna på ditt inre. Det gäller att hitta din unika mix av allt som alla säger och allt som du själv upplevt.

På Lördag så väntar inget tävlingslopp utan mitt längsta träningspass någonsin, 37.5 km löpning i Ursvik, Ursvik all in! Det är ingen tävling, utan bara ett trevligt arrangemang som jag och några löparvänner kommit på. Så jag behöver nog inte förbereda mig lika mycket som inför maran. Vi kommer att springa i prat-tempo och ha pauser emellan. Kanske borde jag ändå ta mig en funderare och förbereda mig lite grann allafall. Så att jag håller mig pigg
.... det blir säkerligen ett besök på löplabbet :)

5 kommentarer:

Miranda sa...

Låter bra tycker jag. Borde också tänka på uppladdningen lite, man vill ju gärna palla hela distansen ;)

LOPARJANNE sa...

Skulle vilja vara med er och springa på lördag. Men det är årlig fest på landet. Men hoppas att ni får en härlig dag i Ursvik. Ni fixar det! Ska bli kul att läsa om passet sen.

Hälsa alla!

Staffan sa...

Håller helt med dig men det svåra är när man ska göra något för första gången, t ex en mara, då är det lätt att bli förvirrad av alla råd som ofta säger emot varandra!

Thomas sa...

Helt rätt Lina, Find Your Own Way! Vi är ju alla unika så varför skulle våra uppladdningar stöpas i en mall? Somliga trycker pasta tills det börjar sippra ur öronen, andra dricker Vitargo tills de blir "svullna" och andra lever på som vanligt. Endast empiriska studier kan bevisa vad som är rätt för dig.
Själv så tänkte jag ladda genom att springa alla spår innan lördag, har sprungit Extreme, "Lätta" 5:an och 2,5:an än så länge :-)

Andrea sa...

Hoppas att du hinner återhämta dig till onsdag! Kramis